MOPS LUBOŃ

Wyszukiwarka

Jak założyć adres do e-doręczeń?

Jan van der Wolf pexels

fot. Jan van der Wolf 
pexels

 

Coraz częściej mozna spotkać się z hasłem "e-doręczenia". Warto się z nim zapoznać, a jeszcze lepiej zastosować w swoim życiu.
Podajemy kilka podstawowych informacji na temat e-doręczeń za stroną www.gov.pl. Tam też możesz znaleźć więcej informacji, np. przewodnik dla obywatela 

 

Co to są e-Doręczenia? 

e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. Dzięki nim możesz wysyłać i odbierać korespondencję od urzędów w Polsce – gdzie chcesz i kiedy chcesz. Oszczędzisz czas i koszty przesyłania dokumentów, ponieważ jest to bezpłatne. 

Co dają e-Doręczenia? 

  • Dzięki nim możesz wysyłać pisma urzędowe online. Wystarczy, że masz internet.
  • Nie musisz czekać na listonosza czy iść na pocztę. 
  • O tym, że przyszła przesyłka, wiesz od razu i od razu możesz sprawdzić, kto jest jej nadawcą.  
  • Korespondencja będzie trafiać do Ciebie, nawet gdy zmienisz adres zamieszkania lub wyjedziesz.
  • Dzięki szybszej wymianie informacji, skraca się czas załatwiania Twoich spraw urzędowych.   
  • e-Doręczenia są całkowicie bezpieczne, bo chronione zaawansowanymi metodami szyfrowania i sprawdzania tożsamości. 

Jakie są opłaty za przesyłki w e-Doręczeniach?

Korespondencja wysyłana do podmiotu publicznego za pomocą publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) jest darmowa dla wszystkich.

Korespondencja między obywatelami, firmami i innymi podmiotami niepublicznymi, w tym zawodami zaufania publicznego (ZZP), jest płatna. Ceny zależą od oferty dostawcy. Więcej informacji o kwalifikowanych dostawcach usług (KDU).